+

پشتیبانی الو چاپ

سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
0
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

چاپ کاتالوگ چه مزایایی دارد؟

17 اردیبهشت 1399

 

کاتالوگ چیست؟

 

یک کاتالوگ، مجموعه از صفحات است که با ترتیب خاص و به صورت هدفمند چیده شده اند. صفحات ابتدایی، اغلب شامل اطلاعات مربوط به شرکت تولید کننده محصول یا ارائه دهنده خدمات می شوند و تصاویر و سایر اطلاعات در صفحات بعدی قرار می گیرند. در حقیقت یک کاتالوگ، به معرفی سازمان - شرکت یا کارخانه - و محصولات - یا خدمات - آن ها می پردازد. این محصول چاپی، ایجاد ارتباط میان تولید کننده، عرضه کننده یا فروشنده و خریدار را تسهیل کرده و در تصمیم گیری به مشتری کمک می کند. به طوری که مشتری با یک بررسی کلی می تواند محصولات را بررسی، مقایسه و از میان آن ها انتخاب کند. در حقیقت کاتالوگ شکل حجیم تر و پیشرفته تر بروشور است که ازلاعات بیشتری را در خود جای می دهد.

 

 

کاربردهای کاتالوگ

 

کاتالوگ، کتابچه یا مجله ای است که در آن تصاویر محصولات در کنار اطلاعات و مشخصات آن ها به نحوی خاص قرار گرفته اند تا ضمن داشتن جذابیت، اطلاعات لازم جهت تصمیم گیری برای خرید را  به مشتری انتقال دهند. به طور کلی یک کاتالوگ می تواند تلفیقی از آیتم ها باشد که به طور سیستماتیک سازماندهی شده اند و به عبارتی نقش یک مشاور را برای مخاطب ایفا می کند.

در گذشته کاتالوگ ها اغلب برای شرکت هایی مورد استفاده قرا می گرفت که فروش خود را از راه دور – ارسال از طریق پست – انجام می دادند و هدف آن فروش حداقل یک محصول به مشتری، بود؛ اما امروزه کاتالوگ ها کاربردهایی به مراتب بیشتر و البته هدفمندتر دارند.

علاوه بر این با پیشرفت تکنولوژی نحوه ارائه کاتالوگ نیز دستخوش تغییر شد. امروزه کاتالوگ های دیجیتالی طرفداران بسیاری در میان صاحبین کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، پیدا کرده اند. منظور از کاتالوگ های دیجیتالی، آن دسته از کاتالوگ هایی است که به صورت فایل و یا در بستر اینترنت عرضه می شوند. در این نوع از کاتالوگ ها، طراحی جذاب صفحات، یکی از مهمترین عوامل در فروش محصول به شمار می رود.

 

چاپ کاتالوگ A4

 

معجزه ی فروش کاتالوگی

 

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک یا بزرگ، شاید برای شما نیز این پرسش به جود بیاید که کاتالوگ چگونه می تواند به بهبود فروش محصولات کمک کند؟ به این پرسش در قالب یک مثال پاسخ خواهیم داد.

طراحی و ساخت طلا و جواهرات، امروزه یکی از پرطرفدارترین مشاغل جامعه است. علاوه بر خطراتی که حمل کالاهای ارزشمند به همراه دارند، یک طراح جواهر ممکن است همواره نمونه ای از محصولات خود را به همراه نداشته باشد. همچنین توضیح کلامی در مورد زیبایی و ظرافت طرح ها، تأثیر کافی روی مخاطب نخواهد داشت. بنابراین داشتن یک کاتالوگ از پیش آماده، شامل تصاویر محصولات، اطلاعات فنی، وزن و قیمت آن ها می تواند به دریافت سفارشات جدید کمک بسیاری کند. به این صورت که مشتری با دیدن نمونه کارها، مقایسه قیمت ها و ویژگی های آن ها، یکی را انتخاب کرده و فرم سفارش را پر می کند.

در واقع مزیت اصلی فروش کاتالوگی، توانایی دستیابی به تعداد بسیار زیاد مخاطب، در زمان بسیار کم، می باشد. چه کاتالوگ شما چاپی باشد چه آنلاین، شما می توانید در مدت بسیار کوتاه تعداد زیادی از محصولات خود را در معرض نمایش قرار دهید. همچنین، فروش کاتالوگی نیاز به نیروی فروش انسانی را کاهش داده، بنابراین، به عنوان یک فروشنده خاموش، علاوه بر افزایش فروش، نقش مهمی در کاهش مخارج شما دارد. که نتیجه ی این امر، افزایش سود خواهد بود. به عبارتی چاپ کاتالوگ می تواند بهترین روش برای معرفی محصول شما باشد.

 

چاپ کاتالوگ سیمی - فنر دوبل

 

دیگر مزایای خرید از روی کاتالوگ

 

یکی از مزایای خرید از طریق کاتالوگ، سفارش آنلاین و از راه دور است. چه بخواهید برای فرزندانتان لباس تهیه کنید، چه به وسایل باغبانی نیاز داشته باشید، شما می توانید با خیال راحت در خانه بنشینید و از روی کاتالوگ محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس سفارش خود را ثبت کنید و محصول را جلو درب منزلتان تحویل بگیرید. البته در نظر داشته باشید در مواردی مثل خرید لباس، فروشنده در مورد تعویض کالا، خدمات و تعهدات مورد نظر شما را ارائه دهد، تا در نهایت متضرر نشوید.

 

 

ویژگی های یک کاتالوگ خوب

 

یک کاتالوگ خوب مجموعه ایست از چند ویژگی. ما در این بخش به بررسی چند مورد از این ویژگی ها خواهیم پرداخت:

عکس ها و تصاویر : عکس ها یکی از مهمترین عوامل در طراحی هر محصول تبلیغاتی به شمار می روند. تحقیقات نشان می دهند که صرف نظر از میزان تحصیلات، ذهن افراد پیش از هرچیز به رنگ ها و تصاویر واکنش نشان می دهد. در حقیقت چشم ابتدا تصاویر را می بیند و در صورتی که این تصاویر به نظرش جذاب آمد، مطالب را می خواند. بنابراین، استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب و واضح می تواند تأثیر بسیاری در جذب مخاطب داشته باشد.

انسجام و قابل فهم بودن مطالب : مطالب را شیوا و روان و به دور از اغراق بنویسید. به طوری که علاوه بر مشتریان حرفه ای و همیشگی، سایرین نیز بتوانند آن ها را درک کرده و متوجه شوند. یکی از مزایای این کار تبدیل برخی از مشتریان بالقوه به مشتری بالفعل است. مشتریان بالقوه کسانی هستند که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند ولی از وجود شما مطلع نیستند یا اطلاعات کمی درمورد محصولات یا خدمات شما دارند. با تقسیم کردن دانسته های خود با دیگران، حتی در صورتی که مخاطب تمایلی به خرید محصول مورد نظر نداشته باشد، وی شما را به عنوان شخصی که اطلاعات خود را به دیگران انتقال می دهد و صرفاً در پی فروش بیشتر نیست، خواهد شناخت.

 

چاپ کاتالوگ انگلیسی

 

روانشناسان معتقدند افراد نسبت به کسانی که اطلاعات خود را سخاوتمندانه با دیگران تقسیم می کنند، تمایل بیشتری دارند، لذا این کار موجب جلب اعتماد شده و برند شما در ذهن وی ماندگار می شود. بنابراین در زمان مقتضی احتمالاً برای خرید باز خواهد گشت و یا شما را به افراد مرتبط، معرفی خواهد کرد.

طراحی زیبا و جذاب و استاندارد : استفاده درست از فضا و رنگ ها و صفحه آرایی زیبا و استاندارد یکی از عوامل اثر گذار در موفقیت کاتالوگ محسوب می شود. توازن رنگ و تصویر و نوشته ها، به طوری که علاوه بر زیبایی، بیشترین اطلاعات را در کمترین زمان به مخاطب منتقل کند نیز بسیار مهم است. به طور کلی طراحی کاتالوگ باید به گونه ای باشد که به بهترین نحو با مخاطب ارتباط برقرار کند.

نوع کاغذ : همچنین نوع و گرماژ کاغذ مورد استفاده برای چاپ کاتالوگ بسیار مهم و تعیین کننده است. این که شما از کاغذ گلاسه با براقیت ویژه اش استفاده کنید یا کاغذ تحریر را انتخاب کنید که رنگ ها را کمی مات می کند بستگی به سلیقه، نیاز، بودجه، مخاطب و کاربرد کاتالوگ دارد. البته استفاده از دستگاه های مدرن برای چاپ نیز امری حائز اهمیت بوده که بر خروجی کار تأثیرگذار است. در مقاله " معرفی انواع کاغذ" به بررسی جامع ویژگی های کاغذ های مختلف پرداخته ایم.

 

 

چاپ کاتالوگ

 

پس از آن که تصمیم به چاپ کاتالوگ گرفتید لازم است بدانید آیا ایده هایتان برای انجام این کار قابل اجرا هستند یا خیر. بنابراین بهتر است با چاپخانه ها تماس بگیرید و سؤالات خود را در مورد اصول طراحی و چاپ کاتالوگ، از آن ها بپرسید. مسئولین امر، اغلب در تمام چاپخانه ها اصول اولیه مانند ابعاد فایل طراحی، میزان اضافه رنگ مورد نیاز، رزولوشن، مد رنگی و نحوه چیدمان صفحات را به شما اعلام خواهند کرد. همچنین آن ها می توانند به شما بگویند چه روش چاپی برای شما مناسب تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

شما می توانید از آن ها درباره اجرایی بودن ایده های خود نیز سوال کنید تا بدانید اجرای آن ها امکان پذیر است یا خیر. پس از این مرحله شما می توانید به طراحی کاتالوگ خود بپردازید. همچنین پس از طراحی و ثبت سفارش چاپ، شما می توانید با کارشناسان طراحی الوچاپ در مورد انتظارات و حساسیت های خود در چاپ کاتالوگ صحبت کنید و اطمینان داشته باشید کارشناسان طراحی ما آن ها را به دقت، و به طور رایگان بررسی خواهند کرد و در صورت وجود مشکلات فنی آن را به اطلاع شما خواهند رساند. البته لازم است بدانید امکان بررسی نوشته ها از نظر املایی و علمی وجود ندارد و مسئولیت صحت اطلاعات به عهده سفارش دهنده می باشد.

همچنین شما می توانید با درخواست کردن نمونه کار از چاپخانه ها، کیفیت و امکان انجام کار را ارزیابی کنید. چرا که احتمالاً چاپخانه مورد نظر محصولی مشابه درخواست شما تولید کرده باشد. در بخش نمونه کارهای وبسایت الوچاپ، تصویر تعدادی از سفارشات انجام شده مشتریان ما، جهت مشاهده قرار داده شده است.

اگر اطلاعات کافی در مورد انواع صحافی کاتالوگ ها ندارید مقاله ما در مورد انواع صحافی را نیز مطالعه کنید.

 

کاتالوگ لبنیات 

 

تفاوت چاپ افست و چاپ دیجیتال برای چاپ کاتالوگ

 

در هنگام جستجو در زمینه چاپ کاتالوگ احتمالاً  به دو عبارت چاپ افست و چاپ دیجیتال برخورد کرده باشید. این دو عبارت بیانگر دو شیوه کلی در چاپ های کاغذی می باشد که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارد. در مورد تفاوت های دو روش چاپ، در مقاله ای دیگر توضیحات کامل تری ارائه خواهیم داد ولی در این مقاله تنها اشاره کوچکی به تفاوت این دو روش و موارد استفاده از آن ها خواهیم پرداخت. در مقاله ی "چاپ دیجیتال چیست" به طور کامل در خصوص چاپ دیجیتال توضیح داده ایم. پیشنهاد می کنیم آن مقاله را نیز مطالعه نمایید.

سیستم چاپ دیجیتال و افست تفاوت های بسیاری دارند اما در نهایت کیفیت خروجی در هر دو روش – البته با توجه به دستگاه چاپ – مشابه است. چاپ دیجیتال برای سفارشات با تیراژ پایین تر و چاپ افست برای تیراژ بالا پیشنهاد می شوند. همچنین زمان تحویل سفارشات دیجیتال بسیار پایین تر از زمان چاپ افست است. بنابراین چاپ دیجیتال برای سفارش های فوری با تیراژ نسبتاً پایین پیشنهاد می شود.

چاپ افست روشی است که در آن، چاپ از طریق یک واسطه چاپی به نام زینک انجام می شود. بنابراین در این نوع چاپ، علاوه بر هزینه چاپ، هزینه ساخت زینک نیز محاسبه می شود؛ این درحالی است که در چاپ دیجیتال نیازی به ساخت زینک وجود ندارد و تمام مراحل درون دستگاه صورت می پذیرد. از سوی دیگر هزینه های مربوط به چاپ و تولید و نگهداری دستگاه ها در چاپ افست به مراتب پایین تر از چاپ دیجیتال است. برایند موارد مذکور، اختلاف قیمت این دو روش را توجیه می کند. همچنین شما را برای انتخاب روش مناسب برای چاپ محصول، راهنمایی می کند.