سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
سبد خرید خالی است
  محصول و خدمات تعداد جمع
فهرست
×
0
جستجو
سبدخرید
کاربر
فهرست

چاپ کارت دعوت و محصولات مناسبتی – بخش دوم

31 فروردین 1400

 در مقاله قبل با عنوان "چاپ کارت دعوت و محصولات مناسبتی – بخش اول" در مورد محصولات چاپی مناسبتی مانند کارت دعوت و کارت پستال و کارت تبریک صحبت کردیم. دلیل استفاده از آن ها را ذکر کرده و انواع کارت های دعوت را برشمردیم. در مورد تفاوت های بنیادین چاپ افست و دیجیتال کارت دعوت و به طور کلی محصولات مناسبتی، صحبت کردیم و نکاتی مانند مد رنگی، رعایت تعادل در طراحی، انواع خدمات چاپی و ویژگی های خاص کارت دعوت را، بیان کردیم. در مقاله حاضر به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

 

تفاوت کارت دعوت و کارت پستال و کارت تبریک

 

کارت پستال یک نام عمومی برای محصولی تک لت یا دو لت است که در مناسبت های مختلف افراد به یکدیگر ارائه می کنند. کارت پستال ها در صورتی که جهت تبریک و گرامیداشت مناسبت های مختلف استفاده شوند، کارت تبریک نام می گیرند. در صورتی که برای دعوت به یک مهمانی یا همایش مورد استفاده قرار بگیرند، کارت دعوت خوانده می شوند و در صورتی که جهت ابراز همدردی و تسلیت تولید شوند، به عنوان کارت تسلیت شناخته می شود. مهم نیست چه نامی روی کارت پستال خود بگذارید، توجه به نکاتی پیرامون طراحی و چاپ  این کارت است که شما را به هدفتان نزدیک تر کرده و وظیفه برندسازی و بازاریابی را برای شما ایفا می کند.

  کارت تبریک عید نوروز

 

 

استفاده از قالب ها و پالت های رنگی آماده

 

اگر فرصت کافی برای طراحی ندارید و یا طراحی کارت دعوت و کارت تبریک برای شما مشکل است و امکان استخدام یک طراح را ندارید، می توانید از طرح های آماده برای این کار استفاده نمایید. در برخی از سایت ها، طرح های آماده ای وجود دارد که می توانید طرح مورد نظر خود را از میان آن ها انتخاب نموده و با تغییر دادن نوشته ها کارت دعوت ویژه ی خود را داشته باشید.

همنشینی رنگ ها در کنار هم احساسات خاصی در بیننده پدید می آورند. پس استفاده هوشمندانه از عنصر رنگ، شما را در طراحی به موفقیت نزدیک تر می کند. درک عمیق رنگ ها و نحوه استفاده از آن ها با تمرین زیاد و کسب دانش امکان پذیر است. اما در این سایت ها، هر طرح با پالت رنگی پیشنهادی طراح، عرضه می شود. استفاده از رنگ های این پالت به بهتر شدن طراحی شما کمک می کند. در مقاله های دیگر برخی از این سایت ها را معرفی خواهیم کرد. در صورتی که رنگ های پیشنهادی طراح مورد پسند شما نباشد و یا به هدف شما مرتبط نباشد نیز می توانید از سایت هایی که پالت رنگی پیشنهاد می دهند، کمک بگیرید. این سایت ها به روش های علمی، الگوهای رنگی جذاب و کاربردی را به شما ارائه می دهند.

 

 

استفاده از المان های جذاب در کارت تبریک

 

استفاده از عکس راهی برای شخصی تر کردن کارت دعوت به شمار می رود. همچنین تصاویر گرافیکی باکیفیت نیز به جذابیت بیشتر، کمک می کند. به عبارتی بسته به رویداد مورد نظر شما، گاهی استفاده از طرح ها و عکس های جذاب و مرتبط به اثر گذاری کارت تبریک یا کارت دعوت کمک می کند. اما هنگام طراحی از انسجام المان ها اطمینان حاصل کنید. انسجام به معنای ارتباط معنایی و تصویری میان المان ها، نوشته ها، تصاویر، عناوین و ... است.

  

کارت تشکر با قالب خاص

 

 

انتخاب نوع کاغذ در چاپ دعوتنامه‌­ها

 

انتخاب جنس کارت نیز، بر هزینه و نحوه طراحی شما تأثیرگذار است. اهمیت کیفیت و نوع جنس کاغذ کارت تبریک و دعوتنامه چاپی نیز کمتر از طراحی نیست. بنابراین انتخاب جنس مناسب، در احساس گیرنده ی کارت تأثیرگذار خواهد بود. مقوای کتان با بافت برجسته ای که دارد، مقوای گلاسه با درخشندگی و براق بودنش، مقوای کارتی، با یکدستی و مقواهای فانتزی با ویژگی های منحصربفردی که دارند، هر یک احساس خاصی در مخاطب ایجاد می کنند که نادیده گرفتن آن ها در واقع صرف نظر کردن از یک پتانسیل بالقوه به شمار می رود.

در مورد کیفیت و جنس کاغذهای مختلف در مقاله دیگری تحت عنوان "معرفی انواع کاغذ" به صورت کامل توضیحاتی ارائه کرده ایم.

لازم به ذکر است شما می توانید با توجه به جنس کاغذ مصرفی، بافت خاصی برای زمینه طرح دعوت نامه ایجاد کنید. گنجاندن یک بافت خاص در زمینه ی کاغذ، تجسم مخاطب از جنس کاغذ را تغییر می دهد؛ بنابراین شما با داشتن یک کاغذ مسطح، می توانید تصور بسیاری از جنس های کاغذ را تا حدودی ایجاد کنید.

 

 

نکاتی برای تهیه فایل چاپی کارت دعوت

 

توجه داشته باشید که گرچه رنگ ها با مد رنگی RGB در صفحه نمایش درخشان تر و زیباتر به نظر می رسند اما این مد رنگی برای چاپ کارت دعوت شما مناسب نیست. بنابراین همیشه فایل های چاپی را در مد رنگی CMYK طراحی کنید تا به هم ریختگی و تغییر رنگ اتفاق نیفتد. همچنین بهتر است فرمت فایل ارائه شده به چاپخانه tif،pdf یا jpg باشد.

در مورد نحوه قرار گیری صفحات – یا به اصطلاح لت های – کارت دعوت، دقت کنید که بهتر است وجه بیرونی کارت را به صورت یک تکه در کنار هم و وجه داخلی را در یک فایل دیگر با هم طراحی نمایید. هنگام طراحی حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که لتی که در وجه بیرونی سمت چپ قرار بگیرد، پشت لت سمت راستی وجه داخلی، چاپ می شود. برای درک بهتر این مسئله، لازم است پیش از اقدام به ثبت سفارش، یک بار طرح را با پرینتر معمولی، چاپ کرده و نحوه قرار گیری لت ها و المان های روی کارت را بررسی نمایید.

 

کارت دعوت فیلم

 

 

قیمت چاپ کارت دعوت

 

قیمت کارت دعوت به عوامل مختلفی بستگی دارد. پیش از این، تأثیر مواردی مانند ابعاد و جنس کاغذ و تیراژ را در قیمت کارت دعوت مطرح نمودیم. در ادامه به بررسی عوامل دیگر می پردازیم. شما می توانید انتخاب کنید که کارت پستال کوچکی با یک جمله تشکر آمیز داشته باشید یا یک متن پرطمطراق و بلند بالا! همچنین با توجه به مسائل گفته شده می توانید جنس کارت پستال خود را نیز تعیین نمایید. به عنوان مثال، کارت پستال کتان، بافتی خاص و دلربا دارد، اما برای طرح هایی با حجم رنگ بالا مناسب نیست. به طور کلی می توان گفت مقوای کتان برای مجامع خودمانی و ضیافت های خاص مناسب تر است. از سوی دیگر، استفاده از کارت های تبریک و تشکر با جنس گلاسه و پوشش سلفون برای مجامع رسمی مرسوم است.

یکی دیگر از این عوامل، استفاده از قالب ها و برش های خاص برای تولید کارت دعوت است. همچنین همراه داشتن پاکت در کنار کارت دعوت و نیز چاپ داشتن یا نداشتن پاکت، عامل مهمی در تعیین قیمت این محصول است. در صورتی که بودجه نسبتاً خوبی برای چاپ کارت دعوت خود در نظر گرفته اید. برش کارت دعوت به شکل های خاص می تواند موجب جذابیت کارت شده و تعامل مخاطب با کارت را افزایش می دهد.

نوع چاپ نیز که تا حد زیادی به تیراژ دعوتنامه ها وابسته است، عامل دیگری در تعیین قیمت آن است. در چاپ دیجیتال کارت دعوت، امکان چاپ اطلاعات متغیر روی هر یک از کارت ها وجود دارد، بنابراین نیازی به نوشتن روی کارت ها نیست. در این صورت علاوه بر صرفه جویی در زمان، احتمال اشتباه نوشتن، خط خوردگی و کثیف شدن دعوتنامه کاهش می یابد. برای اطلاع از قیمت چاپ کارت دعوت با پاکت می توانید اینجا کلیک کنید.

 

 

هدف از طراحی دعوتنامه را فراموش نکنید

 

هنگام درج اطلاعات روی کارت، سلسله مراتب خوانش و نحوه گردش چشم روی کارت را فراموش نکنید. دقت کنید که مهم ترین دلیل چاپ دعوتنامه، اطلاع رسانی در مورد رویداد خاصی است، بنابراین اولین و مهمترین هدف شما می بایست انتقال اطلاعات به شیوه ای جذاب و آسان باشد. تا حد ممکن از فونت های ناخوانا و ریز در طراحی کارت دعوت استفاده نکنید. سعی کنید کنتراست رنگی را میان رنگ زمینه و طرح رعایت کنید تا به خوانایی نوشته ها خللی وارد نشود.

همچنین استفاده درست از فونت ها نقش بسزایی در جذابیت ترکیب بندی کارت دعوت ایفا می کند. فونت ها علاوه بر زیبایی، کارکردهای دیگری مانند برجسته کردن بخشی از نوشته و انتقال احساسات ویژه ای دارند. به عنوان مثال فونت های اسکریپت ظرافت و تجمل را تداعی می کنند. درحالی که فونت های سریف و سنس سریف رسمی تر و جدی تر هستند. بهتر است در طراحی خود برای جلوگیری از شلختگی از سه نوع فونت یا کمتر استفاده کنید. برخی سایت ها نیز به شما کمک می کنند تا فونت مناسب خود را از میان هزاران فونت انتخاب و دانلود کنید. در مقاله دیگری به این سایت ها نیز اشاره کرده ایم.

 

کارت گرامیداشت روز آتشنشان

 

سخن پایانی

 

کارت دعوت تنها محصول چاپی مورد نیاز در رویدادها به شمار نمی رود و نمی تواند به تنهایی وظیفه ی برندسازی را برای شما ایفا کند. لازم است شما برای رویدادهای مختلف یک پکیج کامل برای معرفی خود و رفع نیاز های مخاطب تهیه کنید. این پکیج می تواند شامل مواردی همچون کارت ویزیت جهت معرفی، کاغذ یادداشت و خودکار برای نیازهای احتمالی مخاطب، بروشور یا تراکت یا کاتالوگ برای معرفی خود و محصولاتتان، سی دی یا دی وی دی حاوی اطلاعات محصولات با لیبل اطلاعات شما، باشد. برخی اقلام اداری نیز می تواند در یک فولدر در اختیار مخاطب قرار گیرد. همچنین ممکن است به ساک دستی برای قرار دادن این اقلام و هدایا نیاز داشته باشید. داشتن این پکیج علاوه بر شیک بودن، به برندسازی کسب و کار شما نیز کمک می کند.