+

پشتیبانی الو چاپ

سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×
0
جستجو
سبدخرید 0
کاربر
فهرست

10 دلیل که چرا ساک دستی تبلیغاتی نیاز داریم؟

23 مرداد 1400

 

به عنوان گرداننده یک کسب و کار، همیشه باید به دنبال بهترین و ویژه‌ترین راه برای بسته‌بندی محصولات خود باشید. بین بسیاری از صاحبان مشاغل مرسوم است که فقط به کیفیت یا تنوع خود محصول توجه می‌کنند، اما باید در نظر داشت که بسته‌بندی مناسب یکی از بهترین و ساده‌ترین راهکارها برای جلب توجه مشتری و ماندگاری محصول و برند ما در ذهن اوست. بسته‌بندی‌ای که استفاده می‌کنید، شاید حتی زمان بیشتری از خود محصول را در خانه یا محل کار مشتری سپری کند، پس یک بسته‌بندی مناسب می‌تواند تاثیر بسزایی در ماندگاری برند و حتی دیده شدن بیشتر آن داشته باشد.

به تاثیر مثبتی بیندیشید که حمل شدن بسته‌بندی‌ها، کیسه‌ها و کیف‌ها با لوگوی شما در یک مرکز خرید یا در سطح شهر بر ذهن مخاطب می‌گذارد. این امر به شدت بر میزان دیده شدن و در ذهن ماندن برند اثرگذار است. اما این، تنها دلیل برای استفاده از ساک دستی (شاپینگ بگ) طراحی شده و مخصوص برند شما نیست، بلکه فواید پرشمار دیگری هم از این کار به دست می‌آید.

 

شاپینگ بگ تبلیغاتی تور گردشگری

 

 

ساک دستی (شاپینگ بگ) چیست؟

 

پیش از تصمیم برای طراحی انواع ساک دستی، شاید بد نباشد با خود مفهوم ساک دستی تبلیغاتی بیشتر آشنا شویم. همانطور که از اسمش پیداست، ساک دستی تبلیغاتی به کیف‌ها یا کیسه‌هایی گفته می‌شود که لوگو و برند شما بر روی آن درج شده است. بسیاری از شرکت‌ها، بر اساس خدمت یا محصول خود اقدام به طراحی و تولید ساک دستی‌های متنوع می‌کنند که به نوعی سفیر خاموش برند آنها در جامعه محسوب می‌شود، چرا که بسیار مورد استفاده است و با یک طراحی هوشمندانه، می‌تواند سال‌ها مورد استفاده مردم قرار گیرد.

علاوه بر درج لوگو، می‌توان خلاقیت‌های بیشتری در تولید ساک دستی‌های مخصوص برند خود بکار برد. مثلا طراحی ساک دستی‌هایی با رنگ‌های بکار رفته در لوگوی شما. در مجموع، هدف از تولید و توزیع ساک دستی‌های تبلیغاتی، نمایش یک المان خاص از برند شما و اثرگذاری بر ذهن مخاطب است.

برای هر کسب و کار موفقی، ایجاد چنین بستر تبلیغاتی موثری، ضروری به نظر می‌رسد. بسیاری از شرکت‌های موفق در سراسر دنیا، بسته‌بندی‌هایی با لوگو یا رنگ‌های سازمانی مخصوص به خود و یا حتی طراحی ویژه برای پکیج بسته‌بندی تدارک می‌بینند.

بیش از همه، باید به پتانسیل بازاریابی نهفته در بسته‌بندی تبلیغاتی توجه داشت. همچنین طراحی ساک دستی متناسب با محصول مورد ارائه نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

 

انواع ساک دستی

 

ساک دستی تبلیغاتی

 

اولین و رایج‌ترین نوع ساک دستی، ساک‌های تبلیغاتی هستند که عموما بصورت پلاستکی یا نایلونی توسط بسیاری از فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند. علاوه بر خود ساک نایلونی، گاهی فروشگاه کاتالوگ مخصوص خود را نیز حین تحویل محصول به مشتری ارائه می‌کند.

 

 

ساک برزنتی

 

ساک دستی برزنتی نسبت به نوع نایلونی گرانتر است، اما کیفیت و مقاومت بیشتری دارد و در نتیجه تعداد دفعات بیشتری را برای مصرف شامل می‌شود. ساک‌های برزنتی نسبت به نوع نایلونی حرفه‌ای‌تر محسوب شده و برای اهداف تبلیغاتی یا هدیه دادن کاربرد دارد.

 

ساک دستی کاغذی

 

ساک دستی‌های کاغذی و مقوایی، علاوه بر ظاهر شکیل‌تر نسبت به نوع نایلونی، با طبیعت نیز سازگارترند. از این رو، استفاده از ساک‌های کاغذی یا مقوایی برای دوستداران محیط زیست نیز جذاب بوده و احتمال استفاده آنها را بالا می‌برد.

 

ساک دستی گلاسه

 

جزو مقاومت‌ترین انواع ساک دستی است و به دلیل امکانات متنوع تبلیغاتی که برای متقاضی فراهم می‌کند، بسیار محبوب است. شفافیت لوگو و اطلاعات در خروجی کار، یکی دیگر از جذابیت‌های این نوع ساک دستی محسوب می‌شود.

 

شاپینگ بگ گلاسه

 

مزایای استفاده از ساک دستی تبلیغاتی

 

برای تبلیغ یک کسب و کار، ابزارهای متنوعی وجود دارد که هر کدام متناسب با جنس محصول یا خدمت شما، میزان اثرگذاری مخصوص خود را ایجاد می‌کنند. در این بین، ساک دستی تبلیغاتی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبلیغ محصول و ثبت آن در ذهن مصرف‌کنندگان است. استفاده از ساک دستی تبلیغاتی فواید و ویژگی‌های متنوعی دارد که در ادامه برخی از آنها را مرور می‌کنیم:

 

1- چندبار مصرف بودن

 

ساک دستی‌های تبلیغاتی عموما فارغ از جنسشان، چندبار مصرف هستند. در بسیاری از موارد، ساک‌های پارچه‌ای، برزنتی یا حتی نایلونی برای مدتها مورد استفاده مشتری قرار می‌گیرد و باعث می‌شود برند شما در ذهن او ماندگار باشد. در طراحی ساک دستی، باید این نکته را لحاظ کرد که ابزار بسته‌بندی ما تا چه میزان برای مشتری جذاب و کاربردی است و چه تصویری از برند ما بر ذهن او باقی می‌گذارد.

گاهی یک بسته‌بندی مقاوم و باکیفیت و در عین حال زیبا، باعث ایجاد اطمینان بیشتر از طرف مشتری درباره برند ما می‌شود، زیرا به او حس باکیفیت بودن محصول و همچنین اهمیت برند به مشتری را ارائه می‌کند.

 

2- مقرون به صرفه بودن

 

طراحی و تولید ساک‌های دستی تبلیغاتی، نیازمند هزینه زیادی نیست. به همین دلیل، بسیاری از کسب و کارها- حتی کسب و کارهای کوچک- از ساک دستی بعنوان یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند، زیرا به نسبت هزینه ناچیزی که برای آن انجام می‌شود، میزان تاثیرگذاری قابل توجهی دارد. البته قطعا با تخصیص بودجه بیشتر، می‌توان به طرح‌های پیچیده‌تر، خلاقانه‌تر و اختصاصی‌تری برای پکیج بسته‌بندی رسید که قطعا اثرگذاری بر ذهن مخاطب را چندین برابر می‌کند.

 

3- کاربری راحت در بسته‌بندی  

 

ساک دستی تبلیغاتی، کار مورد نیاز از طرف کارمندان شما را برای بسته‌بندی محصول کاهش می‌دهد. وجود این ساک‌ها موجب تبدیل کار پرچالش بسته‌بندی محصولات به یک فرآیند روتین و آسان می‌شود که علاوه بر مشتری، حس بهتری را در کارمندان شما نیز برمی‌انگیزد. علاوه بر این، درصد زیادی از دورریز حین فرآیند بسته‌بندی محصولات اتفاق می‌افتد که ایجاد چنین پلتفرمی برای بسته‌بندی، این دورریزها را به حداقل می‌رساند که نتیجه آن کاهش بخش دیگری از هزینه‌های جانبی است.

 

4- تنوع در طراحی

 

در طراحی ساک دستی تبلیغاتی، شما ابزارهای زیادی برای تنوع بخشیدن به کار خود دارید. از جمله این ابزارها می‌توان به تنوع در جنس (پارچه ای، پلاستیکی، کاغذی و مقوایی، گلاسه)، کیفیت و انواع مختلف موجود در هر جنس، تنوع رنگ و گستردگی فضا برای درج انواع محتوای موردنیاز به شکل خلاقانه اشاره کرد.

 

5- سبک بودن

 

در مقایسه با بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی، ساک دستی وزن بسیار کمی دارد. نتیجه این امر، حمل بسیار ساده آن است که ارزش‌های متنوعی را به کار شما اضافه می‌کند.

تصور کنید اگر یک کیف سنگین باشد، شما باید هزینه زیادی را برای وزن غیرضروری آن بپردازید. این مساله چه در حین تولید و چه در حین ارسال قابل توجه است و هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کند. از طرفی، مشتری نیز در استفاده از محصولات با وزن کمتر احساس رضایت بیشتری دارد.

 

6- کاهش تولید زباله

 

بعنوان یک کسب و کار، شما باید به مسئولیت اجتماعی خود نیز توجه داشته باشید. تولید ساک‌های چندبار مصرف، موجب کاهش زباله و دورریز شده و به دلیل مصرف مداوم، به مشتریان شما احساس نیاز یا اتحاد بیشتری با شرکت تولیدکننده این ساک‌ها منتقل می‌کند.

علاوه بر کاربری آسان و چندبار مصرف بودن، استفاده از این ساک‌ها- به ویژه ساک‌های کاغذی یا پارچه‌ای- تاثیر ذهنی زیادی درباره اهمیت شما به طبیعت بر ذهن مشتری دارد. این امر موجب ایجاد ارتباط حسی بهتر بین محصول و مشتری می‌شود و مشتری نیز ضمن استفاده چندباره از این بسته‌بندی‌ها، خود را در اقدام طبیعت دوستانه شما سهیم می‌داند.

 

شاپینگ بگ کرافت

 

7- تبلیغات رایگان توسط مشتری

 

همانطور که می‌دانید، یکی از تاثیرگذارترین انواع تبلیغ، تبلیغات دهان به دهان است؛ یعنی تبلیغاتی که در آن مشتریان، محصولات را به همدیگر معرفی می‌کنند. استفاده مداوم مشتریان از ساک‌های دستی با آرم و برند شما یکی از مهمترین و در عین حال ساده‌ترین راهکارهای تبلیغات دهان به دهان به شمار می‌آید.

 

8- افزایش فروش

 

برخلاف تصور، این ابزار تبلیغاتی فقط شامل ساک‌های دستی چندبار مصرف نمی‌شود. بسیاری از کیف‌های دستی یا کیف پول‌ها که توسط کمپانی‌های تولید پوشاک و کیف و کفش با قیمت بالایی تولید می‌شوند، شاید برای عموم قابل تهیه نباشند. یکی از راهکارهای شرکت‌ها برای تبلیغات، تولید و فروش چنین کیف‌هایی با لوگوی کمپانی و با سود اندک است که مشتریان زیادی را به خود جلب می‌کند. با این راهکار، شما از طرفی مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کنید و از تولید یک محصول جدید سود بدست می‌آورید، و از طرف دیگر تبلیغات گسترده‌ای را از طریق خود مشتریان انجام داده‌اید.

 

9- پیش افتادن از رقبا

 

یک طراحی خلاقانه و جذاب برای ساک‌های تبلیغاتی، می‌تواند از نظر تبلیغاتی شما را چند پله از رقبا جلو بیندازد. طبق نتایج بدست آمده از تحقیقات متنوع، برندی که در دست مردم دیده می‌شود، چندین برابر بیشتر از برندی که روی یک بیلبورد یا پوستر تبلیغاتی به آن بر می‌خورید بر ذهن مخاطب تاثیر دارد.

ضمن اینکه تبلیغات از طریق ساک دستی‌های تبلیغاتی، هزینه بسیار کمتری از بیلبوردها بر شما تحمیل می‌کند و از این حیث نیز برند را جلو می‌اندازد.

 

10- ایجاد تاثیر اولیه عالی

 

تأثیر اولیه مشتری در مواجه با یک محصول، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تاثیری که مشتری در نگاه اول از برند شما می‌گیرد، بسیار بر تصمیم‌گیری‌های آینده او درباره برند موثر است و تغییر آن هزینه و زمان زیادی می‌طلبد. در نتیجه، یک طراحی مناسب در بسته‌بندی، می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر ذهن مخاطب بگذارد که او را برای مدت زیادی مشتری شما باقی نگه خواهد داشت.

 

ضمن اینکه سفارش تا تولید و ارسال ساک دستی، چه در تیراژ بالا و چه در تیراژ پایین، فاصله زمانی بسیار کوتاهی نیاز دارد و یکی از سریع‌ترین راهکارهای تبلیغاتی برای شرایط خاص محسوب می‌شود.